Vaak ontvangen wij vragen van klanten die graag Inspiration Lake willen bevissen. En dan zijn er toch wel een hoop vragen. Want hoe bevis je nou een water waar veel dressuur op zit? Daarom hebben wij contact opgenomen met een van onze klanten Johan de Tree die graag naar Inspiration Lake gaat. En ook altijd goeie resultaten boekt! Hij was bereid om een tipje van de sluier op te lichten. Zodat iedereen meer kans maakt op het vangen van de mooie bewoners op Inspiration Lake.

Bivvywater dichtbij Eindhoven in Nederland voor een Visvakantie. Uitzicht over Inspiration Lake

Dag 1
Het is maandag middag 13 april als we aankomen op Inspiration lake. Na een blik over het water besluiten we eerst een ronde te lopen rond het water of we eventueel vis kunnen spotten.
(Dat is een voordeel op Inspiration lake omdat je rond heel het water kunt lopen.) Bij de eerste overhangende boom zien we direct al een paar mooie karpers liggen, echt een prachtig gezicht om ze van zo dichtbij te zien. We lopen verder en zien op meerdere plaatsen vis liggen onder de struiken/takken.
Hopa het vertrouwen is er, nu eerst het kamp opbouwen.
Benny en Manon besluiten om op stek 4 te gaan zitten en ik op stek 1, zo hebben we allemaal genoeg water om te bevissen.
Binnen een uurtje staan de tenten op en is het tijd om de hengels op te tuigen. Ik kies er voor om te beginnen met drie verschillende rigs om te kijken wat het beste werkt.
Ik begin met een standaard onderlijntje van 15cm, een ronnie rig en een helikopter rig.
Als aas gebruik ik mais met fake mais, 12mm pop-up en een 12mm bollie met een fake tijgernootje.

Dan is het tijd om de hengels uit te varen. Ik vaar ze uit met de voerboot om wat rust op het water te houden.
Ik voer daarbij 2 handjes partikels (hennep/boekweit/blikmais) Ik vaar ze uit op verschillende dieptes tussen de 1.2m en de 3m, allemaal richting de overkant.

Nu kan het wachten beginnen . . .
Rond de klok van 22:00 uur was het Benny die de eerste vis mocht landen een prachtige spiegel.
De eerste dag en gelijk een mooie vis dat beloofd nog wat voor de rest van de week.

Een Spiegelkarper gevangen met op de achtergrond bomen en rietkragenSchubkarper gevangen op Inspiration Lake een betaalwater in Eindhoven

Dag 2
Rond de klok van 12:00 uur was het de beurt aan mij. Na een fijne dril lag er een mooie schub in het net.
Snel Benny gebeld voor een paar foto’s en de vis kon weer terug.
Even de onderlijn controleren en weer terug uitvaren met de voerboot. (Dan is die GPS toch wel heel erg makkelijk in het donker).
Toen met een goed gevoel de slaapzak in, 2 vissen al en nog geen 12 uur aan het vissen.
De rest van de nacht bleef het rustig.
Om half 7 kreeg ik een paar piepjes op dezelfde hengel die ik s nachts nog had uitgevaren.
Snel uit de tent maar kreeg geen piep meer alleen zag ik mijn top heel zacht tikken en ik besloot een beetje lijn te geven. Toen zag ik de swinger langzaam omhoog gaan dus ik dacht dat is pakken.
En ja hoor er zat idd een vis aan. Een mooie donkere en lange schub!
Snel een paar foto’s en weer de hengel uitvaren.

Die plek was in ieder geval goed met 2 vissen.
Toen was er tijd voor koffie en een ontbijtje. Rond een uur of 11 de hengels binnen gedraaid en maar weer een rondje gelopen rond het water.
De vis spotten is soms nog leuker en mooier dan vangen 😉

De 2 vissen die ik had gevangen waren op dezelfde hengel/rig dus besloot ik om 1 andere hengel ook met het helikopter systeem te vissen.
Na een paar uurtjes was het weer raak maar nu de andere hengel met helikopter systeem.
Een prachtig beschubte spiegel, niet de grootste maar wel 1 van de mooiere.
Het vertrouwen in de helikopter rig is er in ieder geval.
De rest van de dag blijft het stil het is ook aan de frisse kant maar morgen gaat de temperatuur omhoog dus met veel vertrouwen de slaapzak in.

Johan de Tree met een Spiegelkarper op de achtergrond bomen en rietkragenJohan de Tree met een schubkarper op de achtergrond bomen en rietkragen

Dag 3
Rond een uur of 3 krijg ik een volle run, snel uit de slaapzak en drillen maar.
Na 10min. Lag er een kleinere schub in het net snel een fotootje genomen hengel terug uitgevaren, het was rond het vriespunt dus snel de slaapzak in.
De rest van de nacht bleef het stil bij mij. Maar in de ochtend was het eindelijk de beurt aan Manon.
Ze wist een mooie spiegel te vangen. Echt super nu was iedereen van de 0 af.
De rest van de ochtend bleef het stil dus heb ik mijn hengels er weer uitgehaald om een beetje rust op de stekken te krijgen.
En maar weer eens een rondje gedaan rond het water.
Op ongeveer een meter of 2 van mijn stek zag ik een prachtige rijen karper liggen, dus die snel met de go pro vast gelegd op de gevoelige plaat.
Wat zou ik die vis graag willen vangen!!!
De temperatuur liep al aardig op dus ‘s middags de lijnen weer opnieuw uitvaren.
2 Hengels vaarde ik uit met de voerboot omdat ik op die plekken al vis had gevangen. De andere hengel vaarde ik uit met de rubberboot om wat schone plekken te zoeken.
Met een goede bril is het duidelijk te zien dat er begroeiing staat op de bodem en ook zijn de kale/schone plekken duidelijk te zien.
Zelf vis ik graag op de scheiding van schoon naar begroeid en dat is met een goede bril goed te zien.

Dus die hengel lag nu ook met vertrouwen op een mooi plekje. 2 schepjes voer verspreid eroverheen en afwachten maar.
Ook was duidelijk te zien dat de vorige vissers ruim gevoerd hadden met bollies. Ik denk dat het op Inspiration Lake de vis afschrikt want het heeft er heel de week gelegen terwijl de partikel mix binnen een dag weg

En het werd beloond door de rig op de juiste plek te leggen.
Want rond de klok van 20uur was het weer raak, een paar piepjes en een paar tikken op de top en de dril kon weer beginnen. Aan de dril te voelen was het een zwaardere vis.
Toen hij in het net lag was het ook goed te zien dat het een dikkere vis was. Helemaal happy en zeker ook omdat het zoeken naar mooie plekken beloond werd.
De rest van de avond/ nacht bleef het stil.

Johan de Tree met een Schubkarper op de achtergrond bomen, rietkragen, water

Dag 4
Rond een uur of 3 was het raak voor Benny. Een prachtige volle en grote schub op de mat en tevens zijn persoonlijk record! Gefeliciteerd Benny, het is je gegund!
Sessie was nu al helemaal geslaagd.
Benny had zijn rigs ook op mooie schonere plekjes gelegd en het werd beloond.
Na de hengel terug uitgevaren te hebben weer terug de slaapzak in. Verder verliep de nacht rustig.
‘s Morgens brandde het zonnetje al flink. Het zou een warme dag worden met temperaturen rond de 25c, dat is 15c warmer dan afgelopen maandag dus een flink verschil.

Net voor de middag een volle fluiter op m’n rechter hengel.
De vis nam een spurt naar links en ik moest de boot in om hem te drillen.
Eenmaal boven de vis zag ik dat een grote graskarper was maar die weinig zin had om in het net te komen haha. Wat zijn het toch een stuiterballen!
Na een dril van een half uur gaf hij zichzelf toch over.
Snel naar de kant een paar fotootjes en weer terug het water in.
‘s Middags kwamen John en Mariska langs voor een drankje en een BBQ op anderhalve meter afstand.
John zou zelf in eerste instantie gaan maar door omstandigheden kon hij niet dus mocht ik in zijn plek. (bedankt John).
We hadden afgesproken dat als ik een run zou krijgen John hem mocht pakken.
Heel de middag geen piep gehad en John en Mariska stonden op het punt om te gaan.
Nog heel even over het water kijken en plots 2 piepen hoppa hangen haha.
Zo kon John toch zijn eerste vis van het jaar vangen, en is hij niet voor niks geweest,  op de BBQ en gezelligheid na dan.
Snel een paar foto’s en voor dat John en Mariska in de bus zaten ging de volgende er vandoor deze keer een kleiner schubje maar zeker welkom naar zo n stille dag.
De rest van de avond bleef het verder stil.
Nog even een bakje koffie en de slaapzak in kijken wat de nacht gaat brengen.

Een Schubkarper gevangen in de avond op Inspiration Lake een betaalwater in NederlandJohan de Tree met een graskarper op de achtergrond bomen en rietkragen

Dag 5
De nacht leverde geen vis op wat ik eigenlijk wel had verwacht na gister avond.
Maar de ochtend was wel even productief.
Ik pakte in een uur tijd een mooie spiegel en een schub en Manon pakte haar 2e vis van de week een mooi getekende schub.
Verder bleef het rustig en was het tijd om op te ruimen.

Al bij al was het een geslaagde midweek met mooie vissen, gezelligheid (ook op anderhalve meter) een Pb voor Benny en voor een Pb voor Manon!!!

• Nog wat tips:
    voer niet teveel, ik denk dat het de vis afschrikt op Inspiration Lake
    Zoek schone plekken;
    Klein aas;
    Ik ving de meeste vissen met een helikopter systeem;
    Neem de tijd om te observeren;
    Houd rust op de stekken en zit je langer dan een weekend haal gewoon je hengels een paar uur binnen als je een rondje gaat lopen;
    Als je tegen de bossen/takken vist ga dan niet bij je hengels vandaan, wacht niet op een volle run maar een paar piepjes kan genoeg zijn;
    Sla niet als een malle aan maar pak je hengel en loop een paar stappen naar achter voor je de vis af gaat drillen dat voorkomt dat de vis zich vast zwemt.

Succes!

Laat een Reactie achter

Uw sterwaardering:
Uw reactie wordt gewaardeerd! (max. 600 karakters)